terça-feira, 16 de novembro de 2010

Object Pronouns ( me, us, you, him, ...)

Subject pronouns:

Os subject pronouns são os nossos pronomes pessoais.

I         I know Bob.
( Eu)                             

we       We know Bob.
( nós)                              

you       You know Bob.
( você)                              

he       He knows Bob.
( ele)                             

She      She knows Bob.
( ela)                               
                 
They      They knows Bob.
( eles)                                 

Object Pronouns:

Os object pronouns podem ser usados em quatro situações:

  1. Usado no final de frases:
Bob knows me.
( Bob me conhece)

Bob knows us.
( Bob nos conhece)

Bob knows you.
( Bob conhece você)

Bob knows him.
( Bob o conhece)

Bob knows her.
( Bob a conhece)

Bob knows them. 
( Bob nos conhece)

2- Usamos para objetos após: like, love.

This is nice. I like it.

3- Usamos me/ us/ him... depois de preposição ( for/ to/ with...)



This is for you.

4- Usamos "Object Pronouns " com: give it/ them to...


I need a book. Give it to me.

2 comentários: